La Generalitat aprova el nou projecte de transport en autobús que millora l'oferta i el servei a l'àrea Alcoi-Alacant

24/05/2019

- El projecte CV-205 atendrà una població de prop de 581.000 habitants i recorrerà prop de 758.000 quilòmetres anuals
- La nova ordenació millorarà la connexió amb els principals eixos comarcals, centres hospitalaris i educatius de referència i garanteix la intermodalitat amb l'AVE i el TRAM d'Alacant



La Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha aprovat el nou projecte de servei públic de transport de viatgers 'CV-205 Alcoi-Alacant' després del procés d'informació pública en el qual han presentat propostes els ajuntaments, les entitats, les empreses i els sindicats, segons publica el 'Diari Oficial de la Generalitat Valenciana' (DOGV).

El nou contracte optimitza l'oferta actual i atendrà una població de prop de 581.000 habitants de les comarques de l'Alt Vinalopó, l'Alcoià, la Foia de Castalla i l'Alacantí, per a la qual cosa disposarà d'un mínim de deu autobusos i recorrerà prop de 758.000 quilòmetres anuals.

La nova ordenació de les línies millora de manera important l'oferta de servei actual, mitjançant la configuració de relacions directes entre els municipis capçalera de la línia, així com els nodes de transport i centres de referència com són l'Hospital Sant Joan d'Alacant, el Centre de Salut de Xixona, les estaciones ferroviàries d'AVE d'Alacant i TRAM d'Alacant de Sant Vicent del Raspeig, la Universitat d'Alacant i les principals platges. Igualment, s'estableixen altres relacions semidirectes que serviran a altres municipis com ara Ibi, Onil, Tibi, Castalla i Xixona.

La nova concessió també proporcionarà una connectivitat millor de la capital de província i els centres sanitaris amb els nuclis de menys grandària com ara Tibi i Torre de les Maçanes. Així mateix, es recupera la ruta Alcoi-Xixona-Tibi.

L'ordenació del servei forma part de la reordenació completa en tota la Comunitat que ha dut a terme la Generalitat per a garantir el transport públic en el 100 % dels municipis.

Millores incorporades en la participació pública

Com a resultat de l'acceptació d'al·legacions que s'han presentat, cal destacar que s'ha inclòs la sol·licitud de l'Ajuntament de Tibi d'habilitar parades específiques en urbanitzacions d'aquest municipi en el traçat de l'L3, així com revisar els horaris de les expedicions.

A més, també es recupera el traçat Alcoi-Villena en el marc d'aquest contracte, en les condicions d'explotació actuals.

Característiques del nou projecte

La nova ordenació de les línies millora l'oferta de servei actual en establir relacions directes entre els municipis capçalera de la línia, així com els nodes de transport i els centres de referència com ara l'Hospital Sant Joan d'Alacant, el Centre de Salut de Xixona, les estacions ferroviàries d'AVE d'Alacant i TRAM d'Alacant de Sant Vicent del Raspeig, la Universitat d'Alacant i les platges principals. Igualment s'estableixen altres relacions semidirectes que serviran a altres municipis com Ibi, Onil, Tibi, Castalla i Xixona.

La nova concessió també proporcionarà una connectivitat millor amb la capital de província i els centres sanitaris amb els nuclis de menys grandària, com ara Tibi i Torre de les Maçanes. Així mateix, es recupera la ruta Alcoi-Xixona-Tibi.

Per la seua banda, Ibi, en la condició de nucli comarcal de certa rellevància, actua com a node de polaritat secundària amb capacitat per a exercir una funció intercanviadora en les relacions d'interconnexió amb l'àrea funcional del Vinalopó.

Tots els vehicles adscrits al contracte compliran amb la directiva europea d'accessibilitat i altres característiques establides en la Llei d'accessibilitat universal al sistema de transports de la Comunitat Valenciana; hauran d'estar homologats, i complir amb la normativa vigent en el moment de l'adscripció d'aquests.

Així mateix, els vehicles estaran equipats amb un modern sistema d'ajuda a l'explotació (SAE), basat en sistemes de localització geoposicionada per satèl·lit, i comunicacions de dades d'última generació, que proporcionarà en temps real la informació requerida per la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat.

El nou contracte es prestarà durant un termini de 10 anys i s'estima que el servei que es preste suposarà per a la Generalitat una aportació econòmica per a cobrir el dèficit d'explotació de 395.000 euros anuals.