Via Parc Alacant - Elx - Informació general del projecte - Via Parc Alacant - Elx - Introducció

Via Parc Alacant - Elx - Informació general del projecte - Via Parc Alacant - Elx - Introducció

La Conselleria d'Infraestructures i Transport de la Generalitat Valenciana està fent una sèrie de millores fonamentals per a la correcta adequació de les seues xarxes viàries al moment de creixement econòmic que vivim en els nostres dies, amb el denominat II Pla de Carreteres de la Comunitat Valenciana actualment en fase de desenrotllament. En este ambiciós pla s'inscriu la via parc Alacant - Elx.

En 1998 es va firmar el protocol de col·laboració entre el Ministeri de Foment i la Generalitat Valenciana, per a l'execució d'actuacions d'infraestructura viària d'interés comú en l'entorn metropolità Alacant - Elx. Entre les actuacions incloses en este protocol es troba la via parc Alacant - Elx.

La present pàgina té per objecte donar a conéixer l'abast dels treballs de construcció de la via parc Alacant - Elx. Tram: Elx - N-338.

L'entorn Alacant - Elx constituïx la segona àrea metropolitana de la Comunitat Valenciana, amb una població entorn dels 600.000 habitants i unes condicions de partida (clima, iniciativa empresarial, centres universitaris, equipament de servicis, oficines comunitàries, etc.) molt favorables de cara al seu futur.

La construcció de la via parc assegura una adequada interrelació de les poblacions adjacents.

imagen via Sobre estos elements cal articular una estratègia territorial que assegure una adequada interrelació dels distints nuclis que el conformen, i resoldre les carències existents i potenciar les possibilitats de desenrotllament, amb l'objecte d'aconseguir un model territorial apte per al segle XXI.

La comunicació entre les ciutats d'Elx i Alacant es realitza actualment per mitjà de:
  • L'autopista A-7: en molts casos incòmoda d'utilitzar a causa de la situació dels enllaços i de la connexió amb els nuclis urbans, així com per l'alta intensitat de trànsit.
  • La carretera N-340: presenta importants deficiències com la calçada única, la travessera de l'important nucli urbà de Torrellano, el deficient control d'accessos, l'elevat trànsit pesant, en molts casos generat pel polígon de les Salades, les connexions amb l'aeroport internacional de l'Altet i la Institució Firal Alacantina, i tot això redunda en una capacitat deficient.
  • Els camins existents: tenen un important trànsit induït, ja que s'utilitzen com a itineraris alternatius a les vies principals congestionades.
  • La xarxa de camins rurals: el seu estat és molt deficient i els recorreguts massa llargs.
La capacitat de la mencionada xarxa és insuficient per a suportar l'elevat trànsit que genera l'Àrea Metropolitana Alacant - Elx. A més, la forta expansió urbanística que la zona està tenint en els últims anys implica, necessàriament, un increment del trànsit i, per tant, un deteriorament de la capacitat de la xarxa.