La Generalitat i l'Ajuntament de Requena analitzen la situació del municipi en matèria d'habitatge

13/01/2020

- El director general d'EVha es reuneix amb l'alcalde i les regidores de Patrimoni i Serveis Socials


La Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica s'ha reunit amb l'Ajuntament de Requena per a analitzar la situació del municipi en matèria d'habitatge.

El director general de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha), Alberto Aznar, i la subdirectora de Gestió de l'entitat, Pura Peris, han mantingut una reunió amb l'alcalde, Mario Sánchez, la regidora de Patrimoni, Vanesa Pérez, i la de Serveis Socials, María José Arroyo.

Un dels temes tractats ha sigut la situació de l'habitatge públic titularitat de la Generalitat a Requena. Des d'EVha s'ha explicat que l'entitat ha recuperat diversos habitatges públics a la localitat. Uns immobles respecte dels quals s'espera la valoració per part dels tècnics per a reparar-los. Una vegada reunisquen les condicions dignes d'habitabilitat, es posaran a disposició de les famílies amb més necessitat residencial del municipi.

En la reunió també s'ha plantejat la possibilitat que la Conselleria i l'Ajuntament busquen fórmules de col·laboració i gestió dels habitatges municipals a Requena, i compartir i aplicar a aquests immobles municipals els criteris i el procediment d'adjudicació autonòmic mitjançant la valoració de circumstàncies objectives.

El director general d'Evha ha destacat la importància d'aquest tipus de reunions amb els representants municipals per a conéixer de primera mà les necessitats dels pobles i ciutats de la Comunitat, a fi d'intentar donar una solució tan efectiva i ràpida com siga possible.

EVha gestiona a Requena 131 habitatges, que formen part del parc públic d'habitatges de la Generalitat. Allí s'ha desenvolupat un pla de normalització, mitjançant el qual els tècnics han visitat els habitatges per a mantindre actualitzada la identificació dels ocupants dels immobles, les seues circumstàncies familiars i socioeconòmiques, així com la situació dels pisos pel que fa a subministraments. A més, s'han dut a terme sessions informatives amb els veïns perquè tinguen coneixement dels mecanismes creats pel Consell per a facilitar el pagament de les seues rendes, i reunions individuals amb aquelles famílies amb dificultats per a fer front al pagament de les seues rendes.