La web de Metrovalencia va rebre l'any passat 2,4 milions de visites dels internautes

21/01/2019

El portal de Metrovalencia va rebre 2.442.676 visites durant l'any passat, la qual cosa suposa una mitjana diària de 6.692 entrades. El temps mitjà que va romandre cada internauta en www.metrovalencia.es va ser de 2 minuts i 29 segons i es van visitar un total de 6.922.607 pàgines.

La web de Metrovalencia va entrar en servei l'any 2003. En 2008 va experimentar una transformació en la presentació i els continguts. En 2015 es va incorporar una nova utilitat, la recàrrega per Internet, en euros, de la targeta moneder TuiN i de la resta de títols de transport, amb excepció del bitllet senzill, el d'anada i tornada i els que es justifiquen per part d'algun col·lectiu. Tot això ha suposat més comoditat per a l'usuari, a l'hora d'adquirir els seus títols de transport.

De totes les pàgines de la web, a banda de la pàgina principal, la més visitada va ser la del planificador de trajectes, seguida de la consulta dels horaris dels diversos serveis de transport oferits per Metrovalencia, la informació de les diverses línies de metro i tramvia, les tarifes i els títols de transport.

El registre de visites més alt es va produir el mes de març, seguit d'abril i maig. El dia de més activitat del portal va ser el 8 de març, amb 23.350 entrades.

La web de Metrovalencia va rebre visites des de 163 països de tots els continents. Després d'Espanya, que aglutina el 93,4 % del total, 2.283.455, de tots els altres països figura de manera molt destacada Itàlia, amb 25.447 visites. A continuació el Regne Unit, amb 25.433; Alemanya, amb 16.455; Holanda, amb 12.995; França, amb 13.766; els Estats Units, amb 8.895; Bèlgica, amb 6.341; Polònia, amb 4.795, i Portugal, amb 3.379 entrades.

Entre aquests 163 països, va haver-hi visites de llocs tan dispars com el Brasil, Sèrbia, Turquia, l'Índia, Taiwan, Macedònia, Singapur, Albània o Vietnam.

Canvi en els dispositius

Pel que fa als dispositius emprats a l'hora d'accedir al portal, el progressiu avanç dels sistemes mòbils ha enderrocat l'ordinador d'escriptori, que fins aquell any va tindre el lideratge. D'aquesta manera, en 2018, l'increment del telèfon mòbil, de l'1,76 %, i el descens del 14,65 % de l'ordinador d'escriptori han invertit la classificació, segons la qual el mòbil registra 555.998 moviments (48,41 %) enfront dels 529.439 de l'ordinador de taula (46,10 %). La tablet fa una reculada del 24,39 % i fixa els registres en 63.068 (5,49 %).

Xarxes socials

Com a complement dels serveis d'informació i atenció al client, Metrovalencia va decidir fa anys establir noves vies de comunicació amb els usuaris a través de les xarxes socials. El juny de 2010 es va escometre la primera fase del projecte, amb la incorporació al canal de Twitter, i l'octubre de 2011 es va publicar el perfil de Facebook.

Mitjançant aquests serveis s'atenen i es resolen consultes, s'informa de les diverses activitats i esdeveniments organitzats per l'empresa i es comuniquen amb la màxima immediatesa les incidències del servei.

En Twitter, els seguidors, a 31 de desembre de 2018, van arribar a 19.930, amb 2.284 tuits emesos.

En Facebook, els seguidors, en la mateixa data, es van xifrar en 7.348, i en el top de publicacions van destacar l'inici dels serveis especials nocturns, la campanya "Adopta FGV", la Copa d'Europa de Triatló, el taller d'Història Ferroviària i les taules informatives de l'Associació ADAANA.

Els usuaris que ho desitgen poden seguir Metrovalencia en Twitter a través del compte @metrovalencia. i en Facebook http://www.facebook.com/metrovalencia.fgv.

Pàgina FGV

D'altra banda, la web d'FGV, www.fgv.es, creada en 2003 i modernitzada en 2008 i 2015, va rebre 119.105 visites durant l'any passat. El temps mitjà que va romandre cada internauta va ser de 2 minuts i 27 segons i es van visitar un total de 314.515 pàgines.

De totes les pàgines de la web, a banda de la pàgina principal, la més visitada va ser la de "Treballa amb nosaltres" pel que fa a convocatòries i a la situació en els llistats de les bosses d'ocupació temporal i el lliurament de documentació acreditativa de les bosses d'ocupació temporal.

El registre més elevat de visites es va produir el mes de juliol, seguit de novembre i setembre. El dia de més activitat del portal va ser el 12 de juliol, amb 1.889 entrades.

La web d'FGV va rebre visites des de 111 països de tots els continents, de llocs tan dispars com Mèxic, Colòmbia, Uzbekistan, Kenya, Malàisia, Guatemala, Lituània, Eslovàquia o l'Aràbia Saudita. Les visites majoritàries van ser des d'Espanya (108.007), el Regne Unit (1.819) i Alemanya (753).

Pel que fa a les xarxes socials, l'abril de 2017 es va crear el compte en Twitter @GVAfgv, que ha tingut fins el 31 de desembre de l'any passat 1.005 seguidors, amb un total de 102 tuits emesos.

Arxius relacionats