FGV inspecciona l'estat dels túnels i estacions subterrànies de Metrovalencia

23/02/2018

Ferrocarrils de la Generalitat València (FGV) està duent a terme al llarg d'aquesta setmana els treballs d'inspecció i auscultació dels túnels i estacions subterrànies de la xarxa de Metrovalencia.

A través d'aquesta actuació es revisen els 27 quilòmetres de túnel i 35 estacions subterrànies de la xarxa de metro. La finalitat d'aquests treballs és conéixer l'estat actual d'aquestes instal·lacions que, en alguns casos, com en les línies 1 i 2, tenen 30 anys d'antiguitat.

És la primera vegada que FGV fa una anàlisi tan completa de l'estat dels túnels i les estacions subterrànies de Metrovalencia, mitjançant l'ús de les tecnologies més avançades en aquest àmbit d'inspecció i obtenció de dades relatives a l'estat de les infraestructures.

Les primeres instal·lacions subterrànies de Metrovalencia es van posar en servei l'any 1988, amb les línies 1 i 2. Posteriorment, la xarxa del suburbà de València s'ha desplegat amb noves línies.

Procediment de treball

Per a fer un diagnòstic de la situació actual, s'empren dues tecnologies complementàries basades en la inspecció dels túnels, mitjançant la tecnologia làser-escàner, en parets i voltes, i amb georadar, en contravoltes i superfície.

En aquests treballs s'utilitza un làser-escàner 3D dinàmic amb termografia integrada, que permet obtindre les dades de tres formes simultànies: gravació d'imatge de la superfície, termografia per a detecció d'humitats i alçament topogràfic 3D de la superfície del túnel.

L'anàlisi detallat de la informació recopilada per l'escàner permetrà mapificar i zonificar cada túnel per a reflectir la seua situació actual.

Amb tota la informació recopilada es farà un diagnòstic de l'estat actual i es planificaran les actuacions de conservació que permeten garantir les condicions adequades d'ús durant la vida útil dels túnels.

Arxius relacionats