Més de la meitat dels usuaris accedeix a Metrovalencia en un radi de 500 metres i el 81,5 % en un quilòmetre

18/02/2018
Més de la meitat dels usuaris accedeix a Metrovalencia en un radi de 500 metres i el 81,5 % en un quilòmetre

Més de la meitat dels usuaris de Metrovalencia, en concret el 56,4 %, accedeix a la xarxa de metro i tramvia en un radi de 500 metres, percentatge que s'amplia fins al 81,5 % si la distància s'engrandeix fins a un quilòmetre, segons les dades recollides en l'últim Índex de Satisfacció al Client (ISC).

El percentatge, lògicament, s'incrementa a mesura que augmenta la distància entre el punt d'origen del viatger i les estacions i parades de Metrovalencia. D'aquesta manera, el 4,7 % es desplaça fins a 100 metres per a moure's després amb FGV; el 15,4 %, fins a 200 metres; el 23,4 %, fins a 300 metres; el 26,2 %, fins a 400 metres; el 56,4 %, fins a 500 metres; el 56,5 %, fins a 600 metres; el 81,5 %, fins a 1 km; el 87,9 %, fins a 1,5 km; el 92,5 %, fins a 3 km, i el 100 %, més de 3 km.

La mitjana de temps empleat entre l'origen del viatge fins a les estacions i parades de Metrovalencia s'estipula en 7,8 minuts i, des de les instal·lacions d'FGV fins al punt de destinació, en 7,9 minuts.

L'accés a les estacions i parades se sol fer, en el 89,7 % dels casos, a peu, la qual cosa significa una mitjana de 7 minuts; amb cotxe o moto, el 4,1 %, amb 13 minuts de temps mitjà; en EMT, el 2,2 %, amb 16 minuts de desplaçament; en rodalies de Renfe, l'1,2 %, amb 41 minuts de mitjana; en un altre autobús, l'1,1 %, amb 27 minuts; amb bici el 0,4 %, amb 13 minuts, i en altres mitjans com tren, taxi, etcètera, l'1,2 %, amb 18 minuts de mitjana.

Els temps empleats a eixir de Metrovalencia i acudir al punt de destinació es concreten en el 91,4 % que prossegueix el seu viatge a peu, la qual cosa suposa a l'usuari recórrer caminant 7 minuts de mitjana; el 4 %, amb cotxe o moto, amb 10 minuts de desplaçament; l'1,2 %, en l'EMT, amb 18 minuts; l'1 %, en rodalies de Renfe, amb 49 minuts de mitjana; l'1,6 %, en un altre autobús, amb 18 minuts; el 0,4 %, amb bici, amb una mitjana de 10 minuts, i el 0,3 %, en altres mitjans com tren, taxi, etcètera, amb 29 minuts de mitjana.

El tramvia, l'accés més directe

Si la comparativa es desglossa per línies, s'observa que les tres línies tramviàries són les que ofereixen als usuaris un desplaçament més baix quant al temps des dels seus respectius punts d'origen. D'aquesta manera, els viatgers de la línia 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) tarden de mitjana 6,18 minuts i els de la línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) i la línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I) ho fan en 7,31 minuts, sempre de mitjana. En el 95,4 % dels casos, la distància en l'L4 es recorre a peu, percentatge que és del 91,2 % caminant en l'L6 i l'L8.

Entre les línies de metro, la línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda) és la que menys temps necessiten els passatgers per a arribar fins a les seues instal·lacions, en concret 7,42 minuts de mitjana. La segueixen la línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport), amb 7,88 minuts; la línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), amb 7,97 minuts; la línia 3 (Aeroport-Rafelbunyol), amb 8,01 minuts; la línia 1 (Bétera-Villanueva de Castellón), amb 8,29 minuts, i la línia 9 (Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria), amb 8,64 minuts. Els percentatges dels clients que fan aquests trajectes a peu són del 92 % en l'L7, 91 % en l'L5, 90,5 % en l'L3, 87,6 % en l'L1, 86,9 % en l'L2 i del 84,4 % en l'L9.

La zona D més prop que la zona A

Els desplaçaments per corones registren la curiositat que són els usuaris de la zona D, la més allunyada de la capital, els que empren menys temps de mitjana per a accedir a Metrovalencia, en concret 5,3 minuts; seguits pels de la zona B, amb 7,6 minuts; els de la zona A, el cor de la xarxa, amb 7,9 minuts, i finalment, els de la zona C, amb 9 minuts de mitjana.

Arxius relacionats